Monday, May 23, 2011

Jadual oh jadual

Terus terang saya katakan..saya sgt tidak suka membuat jadual..Lebih-lebih lagi bile dalam satu masa ramai sgt org minta cuti..penin kepala owkeh...bole pitam neh..Buat jadual ni ibarat mengatur hidup org...bagi org kerja hari sekian dan cuti hari sekian..itu blom lagi kalo callback..mmg kesian...dan yg paling kesian bile sape yang kene keje time org lain cuti...Takkan nak bg org keje straight sampai 3-4 hari..itu mmg kijam owkeh.lainlah kalo mmg dia suka..atau pun dia request..tu takpelah kan.ko takde komitmen so bolehla...tapi...tak sume org same kan..jgn anggap ko boleh dan org lain boleh....masing2 ada komitmen sendiri..ada yg suka ada yg tidak...

Berbalik pula kepada tajuk....Kalo dah ramai minta cuti atas alasan balik kg, adik kawen, hal peribadi dll...sape yg harus dikorbankan???haruskah saya pembuat jadual berkorban??sedangkan saya juga mempunyai urusan.....atau saya korbankan org lain???kijam kan!Mereka juga ada urusan..urusan peribadi dikhabarkan...tak tau la penting sgt urusan itu sehingga mungkin boleh membawa kemudaratan...Sungguh sukar membuat keputusan.....Apepun yang pasti...jgn jual ikan..harap mereka juga begitu...

Saya harus stop sampai sini..Kalo lagi panjang..tau tau pulak ape yg akan saya coretkan disini..dan tak tau pulak sape yg suka menerjah blog ini..Nanti ada pulak mulut murai berkicauan......

(source:pakcik google)


Note untuk diri sendiri: Saya suka membuat jadual yang ikut cycle..day,nite,rest,off.....

2 comments:

  1. aku setuju yg.. tak semua org suke ape yg org tu suke. dan tolongla jgn samakan diri sndri dgn org lain. sekian. *apsal tah skema ending nye* hehe

    ReplyDelete
  2. aku suka cuti time orang lain keje, suka keje time orang lain cuti..taim keje shif dulu la..

    ReplyDelete