Monday, May 9, 2011

Mulakan hari dengan baik?

Permulaan hari yang baik itu mmg penting. Ada kalanya kita telah berusaha utk melalui hari dengan keadaan terbaik tetapi masih ada benda yg menyepoilkan cthnya: jalan jem, tengok muka org yg masam mencuka di pagi hari(apelah salahnya senyum kan! kedekut betol!!) ataupun ada kerja tak siap lagi akibat suka bertangguh,ataupun datang kerja lewat ataupun berjumpe dgn org yg mulut tidak diinsurankan yang hanya tau menyakitkan hati org lain jer(rasanya syrkt insuran kene jual la produk ni di masa akan dtg)..n bla..bla..bla..

Ah panjang pula madah bicara pembuka kata saya hari ni. Ape kes ni??heheh..Tapi bukan ini yg ingin saya sampaikan disini...Hari ni berlainan pula..Hari ni saya sungguh bersemangat sekali(sbb tu menggunakan 'saya' utk membahasakan diri). Start kuar umah kol 6.45 dari AB dan sampai 7.30 kat opis...dapat plak parking kat dalam.pastu beli sarapan dan air..terserempak dgn kawan seopis yg menegur dan bersembang pastu lak suh bos check keje ISO saya (Hmm...bile masa saya jadik team ISO eh..tapi bila bos bg kerja maknanya dia percayakan saya dan saya hargai..dan buat dgn rela hati cuma kekdg bila penyakit malas tu dtg..takleh ampun ye bos..kerja disubmit lambatler)dan yeah...kali ni arahan kerja itu memuaskan cuma kene touch up sikit-sikit lagi.
Memulakan hari yg baik itu mmg penting. Harap saya dapat mulakan hari saya dari saat saya membuka mata bangun tido sehingga menutup mata saya kembali utk tido semula dengan baik +ceria+bersemangat dan melakukan aktiviti yang tidak sia2 serta yang paling penting hepiiiiiiii.Bukan hari ini saja ...tetapi di hari-hari yang mendatang..ini harapan saya..amin.

(source:pakcik google)

1 comment: