Hari ini lebih kurang pukul 10 pagi telefon di pejabat saya berdering dan kebetulan saya yang berada berdekatan phone tersebut mengangkatnya:
Saya: Selamat pagi, GFT
Pemanggil:Selamat pagi cik, Boleh saya bercakap dengan XXX
Saya: XXX tidak berkerja pada hari ni en.
Pemanggil: Oh boleh saya tahu dia keje bile?
Saya: Sebentar ye.(check jadual)
Pemanggil: ok
Saya: XXX berkerja pada hari dot dot dot..
Pemanggil: Oh saya telefon dari Ambank. Saya ada hal penting ni nak bercakap dengan dia. Dah banyak kali saya kol.
Saya: Saya rasa lebih baik en. telefon henpon dia.
Pemanggil: Masalahnye dah banyak kali saya kol dia tak angkat!!!(nada pemanggil berubah menjadi emo)
Saya: Oh ye ke( Sekadar menjawab sambil lewa sbb malas nk melayan panggilan yg pada saya agak berunsur peribadi dan tdk membabitkan kerja dan juga "ko punya pasal ler kalo tak dapat bukan urusan aku pun)
Pemanggil: Kalo cik jumpe dia bgtau dia bil dot dot dot dah .....bulan tak bayar(dengan nada emo memberitahu dan meletakkan telefon.
Saya terkesima sebentar.....
pehal pegawai bank ni..period pain??tekanan jiwa???giler???Tak payah la nk menjaja hal customer kat org lain..
Moral dari cerita ini: Kalo nak buat loan jgn bg no opis sebenar..hehe
eh aku pun cam pnah dpt kol ni dulu. slmat encik pegawai bank tak emo ngan aku time tu. :p
ReplyDeletemoral of the story: dah berhutang, sila la bayr. peace.
the pemanggil was in a baaaddd day..
ReplyDeletebut sungguh x sesuai meninggalkan pesan sebegitu..
Pegawai bank tu kena pressure dgn bos dia sbb x achieve target kutip htg. Tu yg emo
ReplyDelete